Maj, 2013

Piątek, 31 maja 2013 · dodano: 31.05.2013 | Komentarze 0

Pędzikiem.

Z ciekawostek: od Hallera idzie już asfaltowa droga dla rowerów w kierunku Marynarki Polskiej.

Piątek, 31 maja 2013 · dodano: 31.05.2013 | Komentarze 0
Uczestnicy:

Przyjemnie się dziś jechało. Na drogach pustki, zarówno po stronie rowerzystów jak i kierowców aut. Widać, że Polacy lubią długie weekendy :)

Na rybkę do Rewy

Czwartek, 30 maja 2013 · dodano: 30.05.2013 | Komentarze 0
Uczestnicy:

Turysta planował na dziś start trzydniowej wycieczki z synem (sakwy, namiot i te sprawy). Zaproponował również byśmy towarzyszyli im podczas pierwszego dnia. Czemu nie. Namówiłem aniathemę, zaprosiłem też kuzyna z żoną (niezrzeszeni w BS). A na trasie dołączyła jeszcze do nas magdullah.

Plan na dziś - Puck. Ruszamy zgodnie z planem. Jedziemy bardzo różnymi drogami, od asfaltu, po leśne ścieżki, mamy także kawałek po bruku.

W Rumii trafiamy na procesję i musimy nieco zboczyć z trasy, ale na szczęście nie trzeba było nigdzie kluczyć. Za Rumią wjeżdżamy z kolei na świetny kawałek trasy rowerowej. Wyłączony z ruchu samochodowego asfalt przyciąga wielu rowerzystów.
Na drodze rowerowej za Rumią © sirmicho

Mniej więcej tutaj powstaje pomysł, by jednak nie jechać do Pucka a oddzielić się od grupy i odbić w prawo na Rewę.
Kuba prowadzi peleton © sirmicho

Przy oczyszczalni ścieków dzielimy się na dwie grupki. Turysta z Kubą i Magdą jadą na północ w stronę Pucka, reszta z nas odbija na wschód w stronę Rewy. Po niedługim czasie trafiamy na plażę, gdzie rowery odpoczywają
Rowery plażujące © sirmicho

a niektórzy korzystają z okazji by popluskać się w morskiej wodzie.
Morze © sirmicho

Wpadamy też na obiad. Skoro nad morzem no to wypadałoby zjeść rybę. Nie, tu nie będzie niespodzianki. Zjedliśmy tę rybę.

Potem ruszamy w drogę powrotną. Z racji tego, że w domu opracowałem powrót z Pucka trochę inną stroną niż się obecnie znajdowaliśmy, przyszło mi przetestować jak sprawdzi się nawigacja i automatyczne wyznaczenie trasy. Garmin puścił nas szlakiem biegnącym wzdłuż brzegu, zamiast skierować nas na główną drogę, co wydawało się dobrym pomysłem. Ale jak się okazało zaproponowany szlak to dróżka wydeptana w trawie, przerywana dość często gęstym, niemal plażowym, piaskiem. Stąd jazda była uciążliwa... ale kto wie czy i tak nie była to lepsza opcja od ruchliwej szosy.

W końcu docieramy i tak do głównej szosy i (na szczęście tylko kawałek) jedziemy nią aż do Kosakowa. Można było wcześniej wjechać na elegancką i szeroką drogę dla rowerów biegnącą parę metrów od szosy, ale nie była zbyt widocznie oznakowana i przegapiłem wjazd. Za rondem jednak na nią wjechaliśmy.

Do Gdyni Obłuża jedziemy cały czas elegancką drogą dla rowerów. Szok, to jednak w Gdyni zdarzają się porządne drogi dla rowerzystów. Miłe zaskoczenie mija jednak w momencie wjazdu do miasta. Choć z początku mamy ładny czerwony asfalcik przy estakadzie Kwiatkowskiego, jednak widoczny jest brak pomysłu na rowerowe rozwiązania. Ddr jest, potem znika, zamienia się w chodnik, gdzie nie ma możliwości wjazdu na jezdnię, wysokie krawężniki... no, nadal nie jest w Gdyni dobrze.

Docieramy do dworca głównego, gdzie pakujemy się w autobus szynowy do domu.

Wracając jeszcze do nawigacji - generalnie nawigacja w oparciu o mapy UMP dała radę i wyznaczyła bardzo fajną rowerowo trasę.

Fajnie było wreszcie gdzieś pojechać i zrobić wpis z kategorii "wypady" a nie w kółko "do/z pracy". Dzięki Turysta za zaproponowanie wycieczki, za świetną trasę. Miło było też poznać nową rowerową duszę. Pozdrowienia dla magdullah.
Kategoria wypady, z Anią

Środa, 29 maja 2013 · dodano: 29.05.2013 | Komentarze 0

Przez Baltrade, ścieżkę nadmorską i Drogą Węglową do domu.

Środa, 29 maja 2013 · dodano: 29.05.2013 | Komentarze 0
Uczestnicy:

Ubrałem się standardowo jak na chłodne poranki, ale w połowie drogi pozbyłem się polaru, a jeszcze wcześniej zdjąłem nogawki. Strasznie chwiejne te temperatury, nie wiadomo jak się ubrać. W sumie jak zwykle.

W lesie zero zwierząt... zauważonych... nie licząc ślimaków, bo tych cała masa.
Kategoria z Anią, do/z pracy

Wtorek, 28 maja 2013 · dodano: 28.05.2013 | Komentarze 0

Świetnie się wracało, mimo wiatru. A może właśnie dzięki niemu. Dziś wjechałem na górę Bytowską i Węglową. Zdecydowanie wygodniej tamtędy się jeździ niż Kościerską, aczkolwiek dłużej.

A na mieście widziałem na rowerze tą panią. Przynajmniej tak mi się wydawało.

Wtorek, 28 maja 2013 · dodano: 28.05.2013 | Komentarze 2
Uczestnicy:

Ostatnio zaopatrzyłem się w nawigację Garmina (etrex 30) i dziś wpisuję statystyki jakie wskazała mi nawigacja a nie licznik. Od razu widać, że licznik miałem źle ustawiony i zawyżał wartości.

A dziś sporo się działo.

W lesie doczekałem się spotkania z dziką zwierzyną. Na poboczu drogi dwa zające szukały śniadania. Ucieszyłem się na ich widok jak dziecko, ale faktycznie dawno nie widziałem zająca w lesie.

Na skrzyżowaniu Hallera z Kliniczną zaczęli robić ddra, który ma połączyć Hallera z Marynarki Polskiej (wreszcie). Zdjęto chodnik i wylano podkład pod ddr.
Wygląda obiecująco.

Na alei Zwycięstwa z kolei miałem zabawną sytuację. Kojarzycie popularne sceny z westernów, kiedy na pustyni wiejący wiatr niesie przez kadr wysuszoną róże jerychońską? Dziś miałem polski odpowiednik. Na pustej ddr przed rowerem przeleciał mi kołpak :)

Piątek, 24 maja 2013 · dodano: 24.05.2013 | Komentarze 0

Z pracy do domu i od razu do sklepu, bo się okazało, że Ania na mnie tam czeka.
Kategoria do/z pracy

Piątek, 24 maja 2013 · dodano: 24.05.2013 | Komentarze 0
Uczestnicy:

Pisałem, że wczoraj było zimno. Zimno? Dziś dopiero było, a właściwie nadal jest, zimno. Na szczęście nauczony wczorajszym dniem ubrałem się cieplej.

Od jakiegoś czasu do mojej jazdy dopracowej muszę dodawać kolejnej techniki w jeździe. Przeskakiwanie przez przeszkody. Na ostrym Reju przeskakuję niedawno powstałe progi. Nawet mi się to podoba.

Czwartek, 23 maja 2013 · dodano: 23.05.2013 | Komentarze 0

Kurczę, zimno dziś nawet po południu. Trochę za cienko się ubrałem na powrót.